Online scoren!

Optimalisatie

Beschik je over een website waar je tevreden over bent, maar merk je dat klanten je niet echt weten te vinden? Of ben je er niet zeker van dat je de gewenste doelgroep weet te bereiken? Dan kom je zeker in aanmerking voor een website optimalisatie.

Wat is website optimalisatie?

In het Engels noem je dit Search Engine Optimization. De meeste mensen kennen het begrip dankzij de afkorting ervan: SEO. Dit is het proces om een website zodanig te verbeteren, dat deze beter gevonden wordt via zoekmachines.

Een andere vorm van optimalisatie heeft te maken met de gebruiksvriendelijkheid. Misschien is alles voor jou voldoende duidelijk, maar niet voor je klanten.

Omdat je er misschien zelf geen tijd voor hebt of omdat je de kennis niet hebt, stel je het optimaliseren van je website uit. Geen zorgen, wanneer je mij hiervoor inschakelt zorg ik dat de benodigde werkzaamheden uitgevoerd gaan worden.

Betaalde advertenties?

Dankzij Google, Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest en nog een rij aan online bedrijven is het mogelijk om te adverteren. Doe je dit met een advertentie via een zoekmachine, dan noem je dit Search Engine Advertising (SEA). Een goed idee?

Het ligt eraan. Wanneer je bereid bent te investeren in advertenties, moet je goed bedenken of de uiteindelijke bezoekers ook bereid zijn om iets van je af te nemen of gebruik te maken van je diensten. Met alleen SEA ben je er dus niet.

Het doel is om op alle punten goed te scoren. Laten we daar samen voor gaan! Dat beschouw ik als de ultieme optimalisatie.

Hoeveelheid vs. inhoud

Lang werd gedacht dat met het maken van veel reclame alles wel goed zou komen. De hoeveelheid was belangrijk. Vandaag de dag weten we dat de inhoud niet onderschat mag worden. Dankzij mijn jarenlange ervaring beschik ik niet alleen over de kennis van het schrijven van teksten. Mijn kennis bestaat ook uit het kiezen van de extra’s die ervoor zorgen dat de inhoud gelezen zal worden.

Neem nu de tekst die je doorleest. Dankzij subtitels boven alinea’s die een gemeenschappelijk kenmerk hebben zorg ik ervoor dat dit makkelijker leest. Natuurlijk had ik kunnen besluiten dit achterwege te laten en me te focussen op het toepassen van minimaal 300 woorden op een pagina.

Het gaat niet alleen om het idee dat je goed scoort in zoekmachines. Het scoren moet gaan om de informatie en / of de producten / diensten die je aan gaat bieden of aanbiedt. Samen zorgen we ervoor dat alles er zo uit komt te zien, dat het ook daadwerkelijk aankomt op scoren!

Wat is mijn rol?

Ik help je graag verder bij het toepassen van de basis voor wat betreft het optimaliseren van een website. Je moet er rekening mee houden dat soms niet veel nodig is om een website te laten scoren. Mocht je uitgebreidere expertise nodig hebben, dan kan ik je – waar nodig – doorverwijzen naar een geschikte partner die je met allerlei complexe vraagstukken kan helpen. Mocht blijken dat we er samen ook uitkomen, dan is dat alleen maar winst!

Waar nodig kan ik ook je ‘vertaler zijn.’ Wanneer je bijvoorbeeld samenwerkt met online marketeers en het soms lastig is om alles te kunnen begrijpen, dan help ik bij het ‘vertalen.’ Dit geldt overigens ook voor technische vraagstukken. 

Om te verwijzen naar de foto: samen zorgen we er zo voor dat alle raderen blijven draaien. Op een soepele manier! 

Met WordPress?

Op die vraag kan ik een kort antwoord geven: Zeker!

Met WordPress is veel mogelijk. Dankzij slimme plugins of invoegtoepassingen kunnen we ervoor zorgen dat je alles uit de website of webshop kunt halen. Misschien had je over bepaalde zaken zelf nog niet eens nagedacht.

Dus ja, het kan allemaal met WordPress.

Samenwerken?